Friday, May 16, 2014

Bukan aku...

Tersenyum lagi aku hari ini.. bercampur baur rasa... senyum kepedihan.. senyum kepuasan.. ada juga senyum kepiluan dan kelegaan.. mencurah-curah idea untuk aku menulis namun tak satu pun mampu aku karangkan. menaip... padam.. menaip... padam.. mengangguk kemudian menggeleng.. mengapa sekarang aku terlalu berhati-hati dengan penulisan? takut pada kata orang? takut pada perasaan orang? atau takut pada perasaan sendiri? walau perlahan tapi aku masih lagi berlari.. walau sakit ini masih lagi membalut rengit hati...

aku digenggam.. kemudian dilepaskan.. digenggam lagi.. dilepaskan lagi.. tak mengapa aku faham dan sangat mengerti.. kini giliran aku untuk melepas genggam.. lepas bebaslah wahai layang-layang.. putus tali mu hilanglah dari mataku... tali mu bukan lagi digenggamanku.. dia pemiliknya kini.. lebih mulus membelai tali mu.. bukan aku..

Find Your Own Kirameki,
Violet Rose

No comments:

Post a Comment